tirsdag 19. november 2013

2 utstillinger i Sverige - og kennel Vingheias 2. champion

I oktober hadde jeg meldt på til to utstillinger i Sverige: SSUKs utstilling i Timrå, og SKKs utstilling i Sundsvall. I tillegg kom Siv Kvarnström oppover med Ida (Vingheias Indra) og Mio og Anneli Rosenberg kom med sine hunder. Planen var å kose oss med litt utstilling, og så sosialt samvær med god mat hos min søster på lørdag.

Til SSUKs utstilling valgte jeg og melde på hele gjengen av 6 hunder. Heike ble beste hannhund og BIM denne dagen. Resten av gjengen min hadde måtelig bra resultater. Den som tok cert og BIR denne dagen var Sivs Ida, til stor glede for meg som stolt oppdretter. Med dette cert'et ble nemlig Ida både svensk og norsk champion 

:)
Vingheias Indra (Ida) - Ny SE NO UCH - Foto: Anneli Rosenberg

Og siden Ida var der, fikk jeg også stilt oppdrettergruppe. I hard konkurranse med Annelis kennel Eriksro-gruppe valgte dommeren min gruppe som dagens beste.

Lørdagskvelden ble som planlagt tilbragt hos min søster med mat og prat.

Søndag var det igjen tid for utstilling. Her hadde jeg valgt å kun stille de tre yngste tuppene, Saga, Villemo og Ira. Resultatmessig ble det heller ingen stor dag for mine hunder, men igjen slo Ida på stortromma og ble BIR. Og oppdrettergruppa falt i smak for dagens dommer også, så jeg dro hjem med en BIR oppdrettsplassering til :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar